Teeeeeexas

Texas. God Ol' Texas! När jag tänker på Texas så kommer ordet stort fram! Alla ska ha stora bilar, bältspännen, hattar, portioner och allt annat som går att göra stort. Efter att ha spenderat två dygn i denna delstat så kan jag informera om att denna fördom stämmer absolut. Det kryllar av steakhouse med 4 poundsstekar som utmanas att konsumeras på tid. Priset är att man får den. Spelar ingen roll vad du ska göra med din bil, det är en pickup du ska ha. Nu när man närmar sig gränsen till Mexiko märker man att många har slunkit förbi gränserna från Mexiko och upp till USA då befolkningen man hittills har träffat i södra texas är ett enda stort smörgåsbord av centralamerikaner.
Förstås bekymrar detta Anders och försöker diskret ändra våra planer till att undvika platser som Phoenix eftersom det tydligen är smockat med Mexikaner och är the methcapital of USA. Självklart låter detta absurt och gehöret uteblir då ett Inn i Phoenix erbjuder logi för 40 dollar natten. Taget!

Bilturen idag har verkligen varit som en film. Bara öken och karga landskap överallt. Det är en en fet raksträcka och den klassiska gula heldragna linjen som särar på filerna sträcker sig så långt ögat når. Så alla filmer ni ser om Texas och sydvästra USA stämmer absolut. Det är precis som på film! Vilket kanske är självklart men jag blev lite överraskad av att verkligen allt var likadant.

Vi tappade vårat rum i Van Horn på nåt märkligt vis och hamnade i Fort Stockton som var vår första plan i början. Vi testade det lokala Subway och därinne fanns den mest stressade arbetaren i hela världen. De hade tydligen stängt och hon blev inte lite less på att jag och fson ramlar in 20 minuter efter de stängt. Än gladare blev hon när två till droppar in 5 minuter efter oss. Det roliga var att hon jobbade med två nya, inkompetenta och helt tappade kollegor som gjorde hennes jobb extremt osmidigt. Kanske en helt ointressant historia men det roliga punchlinen var att jag fick fel macka och fick en footlong istället för en 6''. Detta lär ha skapat en otrolig lesshet då killen som fick min macka lär koka rejält och att den stressade damen packade ihop alla varor direkt efter hon gjort klart de andras mackor. Vi hade rullat innan detta upptäckts men jag kan bara tänka mig vilket helvete som utbröt när detta oskyldiga misstag upptäcktes. Jag är nöjd med min hela macka dock!

Hej puss. /v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0